Σελίδες

Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2015

Επίσκεψη στο Μουσείο Αφής



Στις 15 – 12 – 2015 οι Ε΄, Στ΄1 και Στ΄2 τάξεις επισκέφτηκαν το Μουσείο Αφής στην Καλλιθέα. Οι μαθητές της Ε΄ τάξης γράφουν τις εντυπώσεις τους από τη συγκεκριμένη επίσκεψη:

·         Σήμερα πήγαμε στο Μουσείο Αφής. Εκεί είδαμε πολλά αγγεία, φωτογραφίες και αγάλματα. Μου έκανε πολλή εντύπωση η γραφή Braille και μου άρεσαν πολύ τα αγάλματα. Την ώρα που η ξεναγός μας μιλούσε ζήτησε ένα βοηθό και πήγα εγώ! Αφού σηκώθηκα, μας εξήγησε πώς μπορούμε να πιάσουμε έναν τυφλό σα συνοδοί του. Έπειτα, με έπιασε η κυρία, η οποία παρίστανε την τυφλή και εγώ την οδηγούσα γύρω από τα παιδιά. Στη συνέχεια, σηκωθήκαμε και κάναμε όλοι μαζί ζευγάρια και παίξαμε ένα παιχνίδι. Φορέσαμε χρωματιστές μάσκες και κάναμε το εξής: το ένα παιδί που ήταν ο συνοδός οδηγούσε τον τυφλό και το άλλο παιδί που έπαιζε το ρόλο του τυφλού τον έπιανε από τον αγκώνα του. Μου έμειναν πολλά πράγματα από αυτή την επίσκεψη. Το πρώτο είναι οι πολλές πληροφορίες που έμαθα για τους τυφλούς και το δεύτερο είναι ότι έμαθα πώς περνάνε τη ζωή τους. Μακάρι να ξαναπάω! Χαριλένα

·         Σήμερα πήγαμε στο Φάρο Τυφλών. Εκεί είδαμε πολλά αγάλματα και αγγεία και μάθαμε πολλά πράγματα για τους τυφλούς. Έμαθα για τη γραφή Braille, αλλά και πώς μπορώ να βοηθήσω έναν τυφλό άνθρωπο. Επίσης, παίξαμε ένα παιχνίδι για να μάθουμε τη ζωή των τυφλών και πώς νιώθουν. Από αυτή την εκδρομή μου έκαναν εντύπωση όλα όσα άκουσα, το παιχνίδι και η γραφή Braille. Ράνια

·         Σήμερα πήγαμε με την τάξη μου στο Φάρο Τυφλών. Εκεί είδαμε πολλά αγάλματα και μάθαμε για τη γραφή Braille. Σε κάποια στιγμή φορέσαμε μάσκες και αγγίζαμε τα αγάλματα. Αυτό που κατάλαβα είναι πόσο δύσκολο είναι να είναι κάποιος τυφλός και ότι πρέπει να τους βοηθάμε όταν το χρειάζονται. Τραγιάνι

·         Σήμερα πήγαμε στο Φάρο Τυφλών. Εκεί είδαμε πολλά αγάλματα και διάφορα άλλα που υπάρχουν σε μουσεία, αλλά και το μπαστούνι των τυφλών ανθρώπων. Μάθαμε ότι υπάρχουν σκυλιά που είναι εκπαιδευμένα για να βοηθάνε τους τυφλούς. Αν το σκυλί βρει κάποιο εμπόδιο που δεν μπορούν να περάσουν, ο ιδιοκτήτης βγάζει το μπαστούνι μέχρι να περάσουν το εμπόδιο. Το παιχνίδι που παίξαμε μου άρεσε γιατί φορούσαμε μάσκες και ένας φίλος μας μάς καθοδηγούσε για να αγγίξουμε ένα άγαλμα και να μαντέψουμε ποιο είναι. Μου άρεσαν όλα όσα είδαμε και ακούσαμε. Θανάσης Α.

·         Σήμερα πήγαμε στο Μουσείο Αφής. Μας μίλησαν για τους τυφλούς και μας εξήγησαν πώς ζουν και τι δυσκολίες αντιμετωπίζουν. Σε κάποια στιγμή φόρεσα μία μάσκα και η κυρία Τζένη ήταν η συνοδός μου. Μετά αλλάξαμε ρόλους. Από αυτή την επίσκεψη μου άρεσαν τα αρχαία ελληνικά αγάλματα και που έμαθα να σέβομαι τους τυφλούς. Θανάσης Κ.

·         Εγώ και η τάξη μου σήμερα πήγαμε στο «Φάρο Τυφλών – Μουσείο Αφής». Εκεί είδαμε πολλά πράγματα, όπως πιστά αντίγραφα και αγάλματα από διάφορα μουσεία. Επίσης, είδαμε εικόνα και πράγματα που έχουν φτιάξει τυφλοί άνθρωποι. Έμαθα πολλά από την ξεναγό μας, την κυρία Αργυρώ. Μας είπε τι δυσκολίες αντιμετωπίζει ένας τυφλός, πώς μπορεί ένα σκυλάκι να τον βοηθήσει και, τέλος, μας έδειξε τη γραφή Braille. Αυτή η γραφή είναι μικρές ανάγλυφες τελείες, σαν εξογκώματα, πάνω στο χαρτί. Με βάση όλα αυτά παίξαμε το παιχνίδι «Ο τυφλός και ο συνοδός». Στο παιχνίδι ήμασταν ζευγαράκια των δύο. Ο ένας φορούσε μία μάσκα και παρίστανε τον τυφλό και ο άλλος το συνοδό. Εμένα όλα αυτά μου έμειναν στο μυαλό, μα πιο πολύ μου έμεινε ένα πρόβλημα όρασης που είχε η άλλη ξεναγός μας, η κυρία Στέλλα. Έχει εκφυλισμό ωχράς κηλίδας, που σημαίνει ότι το μαύρο μέρος της κόρης του ματιού της δε λειτουργεί. Δε βλέπει, δηλαδή, το κέντρο της «εικόνας» αλλά μόνο περιφερειακά. Ήταν η πιο ωραία εκδρομή που έχω πάει! Ιωάννα Πρ.

·         Σήμερα πήγαμε μαζί με την τάξη μου στο Μουσείο Αφής στο Φάρο Τυφλών. Είδαμε εκεί υπέροχα αγάλματα και αγγεία. Άκουσα πράγματα για ανθρώπους που έχουν πρόβλημα όρασης, είτε είναι παιδιά είτε σε μεγαλύτερη ηλικία. Παίξαμε ακόμα ένα παιχνίδι, όπου ένα παιδί έκανε τον τυφλό και ένα άλλο παιδί το συνοδό του. Όταν έπαιξα το παιχνίδι ένιωσα πολύ άσχημα γιατί μπήκα στη θέση ενός ανθρώπου που δε θα ήθελε να είναι τυφλός. Αγγελική

·         Σήμερα πήγαμε στο Φάρο Τυφλών. Εκεί είδαμε αγγεία, αλλά και αγάλματα και προτομές. Έμαθα πολλά πράγματα για τους τυφλούς, αλλά και για τη γραφή Braille. Επίσης, έμαθα πώς κινούνται, πώς ζουν, πώς μορφώνονται και πώς δουλεύουν οι τυφλοί άνθρωποι. Παίξαμε και ένα πολύ ωραίο παιχνίδι. Κάποιοι έκλειναν τα μάτια τους και ο συνοδός τους τούς έβαζε να αγγίζει διάφορα πράγματα και να τα μαντεύει. Από αυτή την εκδρομή μου έμειναν στη μνήμη μου όλες οι πληροφορίες που πήραμε και το παιχνίδι. Ανδρέας

·         Σήμερα πήγαμε με τους συμμαθητές μου επίσκεψη στο Φάρο Τυφλών. Εκεί είδα πολλά αγγεία και έμαθα για το πώς ζουν οι τυφλοί, τι δυσκολίες έχουν και τη γραφή Braille. Μετά μας φόρεσαν μία μαύρη μάσκα και περπατούσαμε στο χώρο αγγίζοντας αντικείμενα. Εκείνα τα λεπτά ένιωσα άσχημα διότι κατάλαβα πώς νιώθουν οι τυφλοί. Μόνο που εγώ απλά έπαιζα… Στο μυαλό μου έχω ακόμα ότι αυτοί οι άνθρωποι καθημερινά έχουν ένα σωρό δυσκολίες να ξεπεράσουν. Γιάννης

·         Σήμερα πήγαμε στο Μουσείο Αφής. Εκεί είδαμε μία κυρία που είχε πρόβλημα όρασης. Είδαμε, επίσης, αγάλματα και τη γραφή Braille. Κατάλαβα πως αυτούς τους ανθρώπους δεν πρέπει να τους κοροϊδεύουμε και να μην επιμένουμε να τους βοηθήσουμε αν δεν το θέλουν οι ίδιοι. Παίξαμε και ένα παιχνίδι, όπου παριστάναμε τους τυφλούς και ο συνοδός μας μάς έβαζε να αγγίζουμε διάφορα πράγματα και να καταλαβαίνουμε τι είναι. Αυτό που μου έκανε περισσότερο εντύπωση είναι τα εκπαιδευμένα σκυλιά που βοηθούν τους τυφλούς να κινούνται. Μαρία

·         Σήμερα η τάξη μου και τα τμήματα Στ’1 και Στ’2 επισκεφτήκαμε το Μουσείο Αφής. Εκεί μας ξενάγησαν η κυρία Αργυρώ και η κυρία Στέλλα. Είδαμε αντίγραφα διάσημων αγαλμάτων όπως η Αφροδίτη της Μήλου, ο Ποσειδώνας, ο Ερμής του Πραξιτέλη και άλλα. Οι πληροφορίες που άκουσα ήταν πολλές. Μάθαμε ότι οι τυφλοί για να κινηθούν χρειάζονται συνοδό, μπαστούνι ή εκπαιδευμένο σκύλο. Ύστερα από την όμορφη ξενάγηση πήραμε ένα φίλο μας και παίξαμε ένα παιχνίδι: ο ένας φορούσε τη μάσκα και ο άλλος τον οδηγούσε σε διάφορα αγάλματα. Όταν μάντευε τρία από αυτά, αλλάζαμε ρόλους. Αυτά που μου έμειναν από αυτή την επίσκεψη ήταν διάφορα. Το πιο σημαντικό είναι ότι πρέπει να σεβόμαστε το συνάνθρωπό μας γιατί μπορεί όλοι να ήμασταν στη θέση τους. Πέρασα υπέροχα! Ρούλα

·         Εγώ σήμερα με την τάξη μου πήγαμε στο Μουσείο Αφής. Εκεί είδαμε αγγεία και αγάλματα που μας άφηναν να αγγίζουμε. Έμαθα πολλά πράγματα από την κυρία Αργυρώ. Μας είπε να μην πιέζουμε για βοήθεια κάποιον τυφλό, αν δεν το θέλει. Παίξαμε και ένα πολύ ωραίο παιχνίδι. Εγώ φόρεσα πρώτη τη μάσκα και η φίλη μου με πήγαινε σε αγάλματα και έπρεπε να τα αγγίξω και να τα μαντέψω. Μου άρεσε πολύ το παιχνίδι και όλη η εκδρομή. Μαριάννα

Οι μαθητές σε ζευγάρια γίνονται «τυφλοί» αγγίζοντας αντικείμενα ή συνοδοί καθοδηγώντας τους τυφλούς
Οι μαθητές ακούνε την ξεναγό, κυρία Αργυρώ

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου